lördag 17 november 2007

Min lägenhet

Fick ett trevligt men uppfodrande mail från min mor idag som efterlyste lite mera information om mitt privata liv här och om min lägenhet. Här kommer iaf ett foto på min lägenhet taget från balkongen. På måndag börjar min spanskakurs. Under den första veckan har jag ägnat rätt mycket tid åt mina studier i Sverige och åt att lära känna Buenos Aires. Allt har gått extremt smidigt här nere, lägenheten är väldigt fräsh och allt fungerar perfekt i den. Till min förvåning visade sig att städning ingår, jag hade gärna städat själv men nu kommer en dam varje vecka och ägnar fyra timmar åt att pedantiskt städa min enrummare. Hon är förövrigt väldigt trevlig och försökte lära mig lite spanska (hon blev inte mindre trevlig när hon upptäckte en bok av Borges bland mina böcker). Häromdagen var min hyresvärd förbi med en trådlöst router och installerade internet här. Internettätheten i kvarteren verkar rätt hög, min dator hittade 13 olika trådlösa nätverk i lägenheten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen fick vi se lägenheten. Nu vill jag se en bild på städerskan också.