fredag 9 november 2007

Mat

Igår åt jag min första middag ute på en (visade det sig) omåttligt populär köttrestaurang i Palermo, La Cabrera. Det var smockfullt när jag kom i middagsrusningen vid tio (vi har sena vanor här) så jag fick en första lektion i argentinskt köande. Hovmästaren tog mitt namn och sedan fick jag slå mig ned på trottaren med de andra väntande gästerna och då och då kom restaurangpersonalen ut med argentinsk champagne, vin och nystekta korvar för att hålla oss vid gott mod. Inte så dumt att sitta i den varma natten och dricka champagne och studera folklivet och de gamla ärrade 1800-talshusen. Tillslut framemot halvtolv lyckades jag och två nyfunna argentinska vänner få ett bord. Deras bife chorizo var fantastisk, och de överöste oss med roliga tillbehör till och tapasrätter. Kalaset på denna innekrog med ett halvkilo prima kött, vin och dylikt slutade på 150 kronor per person.

Inga kommentarer: